Tuesday 2 November 2010

Cardiff City-Bola-Hafiz

Saya memang bukan peminat apa-apa sukan pun. Baik bolasepak, rugby, golf... kalau ada pun tennis... Mungkin saya tidak di latih untuk berminat dengan apa juga sukan. Pada zaman kanak-kanak, orangtua selalu cakap... daripada nonton/dengar sukan, baiklah pergi kebun, adalah hasil! Kami memang orang susah, setiap waktu dan detik sangat berharga untuk kami, versi moden orang sekarang...'time is money'.

Namun, sebagai tidak menjadikan diri ni buta sangat mengenai perkembangan sukan... adakalanya ambil tahu jugak mengenai sukan, sekurang-kurangnya players yang dikatakan hebat! Sekadar untuk tahu siapa Tiger Wood, David Beckham, Belammy (!!!), sapa lagi ya... Roger Federer, Rafael Nadal, Williams twin.

Dan hujung minggu baru-baru ini dan berlarutan hingga ke minggu ini masyarakat pelajar di Cardiff ini telah diserang oleh demam bola... Alkisahnya, kelab Cardiff City ni dah diambilalih (dibelilah!) oleh tycoon Malaysia, Vincent Tan. Maka di setiap kali perlawanan pun setelah pengambilalihan tu, adalah bendera Malaysia tergantung...tapi tak taulah dalam stadium ada ke tak, tapi yang pasti di gate dan pagar-pagar stadium memang ada.Cuma baru-baru ni Cardiff City bagi tiket free kepada masyarakat pelajar yang berminat untuk menonton perlawanan Cardiff City-Norwich, ini adalah atas inisiatif Sdr Taufiq yang bernegosiasi dengan pengurusan CC.Jangan tak tau, 250 dapat tiket free! Dengan takdir, menanglah pulak! Maka berceritalah segala media di tanahair mengenai kemenangan CC ni... TV3 ada, The Star ada, NST ada... cuba tengok gambar dibawah ni... menarik jugak, pakai baju melayu dan first announcement was in Malay!




Kebetulan, Hafiz pulak di sekolah dah mula dengan dengan football club pada hari ini. Hmmm...mula tendang bola dalam rumah! Mula pulak sebut Tores (betul ke ejaan tu). Hope he merely plays for fun and nothing else.

It was and is still a joke about me talking about football...how idiot they are (players) exhausting themselves just for A ball, where they can have loads outside! What more of the spectators! My kids was saying 'It's too much of your PhD mak!'

No comments: