Monday 1 November 2010

Dunia Hafiz - Dinosaur


Kami sendiri tidak sedar bila minat Hafiz terhadap dinosaur bermula. Tapi yang pasti setelah kami berulangkali 'shopping' di CBS (Car Boot Sales). Setiap kali terjumpa apa jua barangan yang berkait dengan dinosaur, memang dia tidak akan berganjak sehinggalah kita beli untuknya. Sehingga kekadang saya pun merungut...'bukan ke dah ada kat rumah?'...'No, that's different, this is xxxsaurus (saya memang tak ingat dan kurang minat makhluk ini!. Dalam hati...'mujurlah di CBS!


Minatnya telah memaksa kami sekeluarga mengambil tahu mengenai makhluk purba ini. Hafiz mempunya koleksi dari sekecil-kecil dino sehingga sebesarnya. Kami pun menjadi sentiasa sensitif dengan apa saja berkait dengan makhluk dinosaur ni... terutama bila pergi ke CBS... akan menjadi salah satu barangan yang dibeli.... baik patung, majalah ataupun buku-buku mengenai dinosaur. Ditambah lagi dengan minatnya suka membaca, Hafiz boleh mengingat nama-nama dinosaur yang bukan sikit! Kalau program TV berkait dengan dinosaur ada... jangan harap orang lain boleh tengok program mereka. Di komputer, youtube dinosaur jadi pilihan dia... Muizlah menjadi peneman setia Hafiz!

Mujurlah, semua abang dan kakak-kakak dia boleh tolerate... kenalah mereka meredah Dinosaur Park di Swansea, muzium dinosaur di Oxford University serta Natural History Museum di London hanya semata-mata kerana dunia Hafiz! Tapi sekurang-kurangnya sekarang kami dah aware jugaklah dengan mahkluk dinosaur ni!

No comments: